- Головна /
- Бібліотека /
- Уроки /
- Позакласне читання. Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі».
Позакласне читання. Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі».
Тема уроку: Позакласне
читання.
Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі».
Навчальна мета: навчати учнів висловлювати особисте ставлення до проблем,
що порушуються у творі; вдосконалювати вміння творчого переказу та виразного
читання прозового твору; через характеристику головних героїв дослідити тему
протиставлення людяності світу насильства.
Розвиваюча
мета: розвивати критичне мислення учнів, вміння і навички
читацької діяльності та лінгвістичного аналізу тексту, інтерес до читання, роботи
з цитатним матеріалом.
Виховна
мета: сприяти вихованню в учнів кращих людських якостей –
вірності, мужності, толерантного
ставлення до представників різних національностей; формувати духовно-емоційний
світ школярів, почуття відповідальності за те, щоб
не допустити подібне в майбутньому.
Теорія
літератури: роман та його особливості.
Тип
уроку: урок позакласного читання.
Наочність: буктрейлер «Джон Бойн. «Хлопчик у смугастій піжамі»
(створений учнем 10-го класу Солдатенком Данілою), портрет Д.Бойна, презентація
«Книги для дітей про Голокост» (створена учнем 10-го класу Турківським
Михайлом), «Хмарка слів» (створена учнем 10-го класу Новачком Іваном), відео –
зустріч сера Ніколаса Уїнтона з дітьми, яких він урятував від смерті (669 дітей)
–
(https://www.youtube.com/watch?v=ni01WBLT2is).
Реалізація на уроці змістових ліній
літературної освіти:
- емоційно-ціннісна
лінія: розкриття
значущості теми для суспільства, формування
духовно-емоційного світу учнів, розвиток інтересу учнів до читання; висвітлення внеску письменника в скарбницю світової
літератури та культури;
- культурологічна
лінія: розгляд творів різних жанрів, в
яких розкривається тема Другої світової війни, Голокосту, викривається фашизм; виховання толерантного ставлення до представників різних національностей,
загальної культури учнів.
- літературознавча
лінія: розкриття жанрово - стильових особливостей художнього
твору;
- компаративна
лінія: порівняння літературних творів,
явищ та фактів, що належать до різних літератур, встановлення зв’язків між
українською та зарубіжною літературами.
Очікувані
результати.
Учень
(учениця):
-виразно читатиме та аналізуватиме текст прочитаного твору,
звертаючи увагу на
особливості
втілення теми війни;
-висловлюватиме особисте ставлення до проблем, що порушуються
в творах, аргументуючи свою думку прикладами і цитатами з текстів;
-усвідомлюватиме життєву
та творчу позицію автора;
-визначатиме тему,
ідею, проблематику, сюжетні лінії твору, особливості його композиції;
-висловлюватиме власні
судження щодо теми війни;
-розумітиме
можливості мовних засобів під час
аналізу твору;
-вдосконалить
вміння творчого переказу;
-використовуватиме
цитатний матеріал при узагальненні спостережень над текстом.
З М І С Т У Р О К У
І.
Мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Вступне
слово вчителя.
Чи є майбутнє у нації, яка, завдячуючи байдужості,
потроху забуває своє минуле, свідомо відрікається від історії свого народу? Звичайно, ні. Адже, щоб по-справжньому любити
свій рідний край, треба досконало знати його історію, пам’ятати сторінки життя
своїх предків. А якщо врахувати те, що наша багатостраждальна прадавня
українська земля особливо багата на визначні події, що відіграли вагому роль і
у світовій історії, то виникає нагальна необхідність зберегти і донести ці
глибинні спогади до свідомості якомога більшої кількості людей. Саме такі
знання є своєрідним місточком, що єднає батьків з дітьми, бабусь і дідусів з
онуками.
В історії народів світу є події, які
залишили глибокий слід у пам’яті людській.
До таких подій, безумовно, треба віднести Другу
світову війну, а для українського народу — Велику Вітчизняну війну.
На сьогоднішньому
уроці ми з вами будемо говорити саме про ці події.
2. Оголошення
теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1.
Бесіда з учнями на основі питань:
- які твори про Другу світову війну ви читали в курсі
зарубіжної літератури?
(К.І.Галчинський «Пісня про солдатів Вестерплятте», А. Маргул – Шпербер «Про назву
концтабору Бухенвальд», С.Гудзенко «Нас
не треба жаліти…», Ю.Друніна «Зінка»,
К.Симонов «Ти чекай мене…», В.Биков «Альпійська балада»);
- що вам відомо про Януша Корчака? (польський лікар,
педагог-новатор, письменник, громадський діяч єврейського походження, загинув у
німецькому «таборі смерті» Треблінка в 1942р.);
- які твори про Другу світову війну ви читали в курсі
української літератури?
(Г.Тютюнник «Климко», О.Довженко «Ніч перед боєм»);
2.
Узагальнення відповідей учнів.
ІІІ. Ознайомлення учнів із новим матеріалом.
1.
Розповідь учителя про Джона Бойна та його творчість:
Народився майбутній письменник в Ірландії
(1971р.). Вивчав англійську літературу в Триніті Коледжі (Дубліні) та
письменницьку майстерність в Університеті Східної Англії (Норвіч), де став
володарем премії Кертіса Брауна (премія, якою нагороджують за найкращий
студентський твір у прозі). Вчився письменницької майстерності у Малкольма Бредбері. Певний час працював у
книгарні «Waterstone’s» в Дубліні.
Він є
автором десяти книжок для
дорослих, п’яти — для юних читачів, а також
двох збірок
коротких історій. «Хлопчик у смугастій піжамі» став бестселером The Sunday Times та The New York Times, отримав дві премії Irish Book Awards, а також чимало інших нагород.
На той час, коли по всьому світу було продано
понад 7
млн.примірників, кінокомпанія Miramax Films здійснила надзвичайно успішну екранізацію книжки. Твори Джона Бойна опубліковано більш ніж 45-ма мовами. Інші його
романи, зокрема «Абсолютист» та «Історія самотності», також стали всесвітніми
бестселерами.
2.
Перегляд буктрейлера до твору Д.Бойна «Хлопчик у
смугастій піжамі»:
-
якби ви не читали
цього твору - чи зацікавив би він вас після перегляду цього буктрейлера?
-
чим саме?
-
що вам відомо з
уроків історії про Голокост?
3.
Повідомлення учнів-істориків про:
-
перші
концентраційні табори, створені фашистами;
-
історія Голокосту;
-
визначення терміну
«гетто».
ІV. Формування вмінь і навичок учнів
1.
Метод «Мозковий штурм»:
-